https://colegiopadrecollado.blogspot.com/

venres, 29 de maio de 2020

XOGO PARA REPASAR O ANO LITÚRXICO

Agora que xa repasamos os distintos tempos litúrxicos no post-anterior, aquí deixo este enlace para traballar o ano litúrxico:


Pasádeo moi ben!!

Velaquí vai tamén a explicación do xogo que atoparedes no enlace:

XOGO PARA TRABALLAR  AS FESTAS

E O ANO LITÚRXICO, EN PRIMARIA



Na Editorial EDEBÉ ofrécennos este xogo para traballar tanto na aula como en familia os tempos do ano litúrxico, con alumnado de Educación Primaria.


OBXECTIVOS DIDÁCTICOS

                   Identificar as principais festas e tempos do ano litúrxico.

                   Coñecer as datas, que se celebra en cada festa e como se celebra.

                   Relacionar cada tempo do ano litúrxico coa súa cor litúrxica correspondente.

 DESCRICIÓN DO XOGO

Este xogo consta de “13 familias”, formadas por catro cartas cada unha.

O xogo consiste en agrupar as cartas dunha mesma familia. As cartas que compoñen cada familia corresponden a:

                   Nome dunha festa ou un tempo litúrxico.

                   Significado da festa ou o tempo.

                   Data na que se celebra e cor litúrxica que lle corresponde.

                   Imaxe representativa da festa ou o tempo.

 Co xogo achégase un  mini póster onde aparecen as 13 familias ordenadas cronoloxicamente segundo o ciclo do ano litúrxico.

Tamén se achegan oito cartas en branco para engadir dúas familias relacionadas co santo patrón ou patroa da localidade, ou relacionadas con outras festas relixiosas que considere oportuno incluír.

 INSTRUCIÓNS

Número de participantes: catro (ou catro parellas)

1.         Repartiranse sete cartas a cada xogador e as restantes deixaranse nunha chea.

2.        O xogo consiste en coller a carta ofrecida polo xogador da esquerda, “roubar” unha da “chea”(do montón) e despois descartarse dunha do total para ofrecerlla ao xogador da dereita. Isto realizarase  sucesivamente. Non se poderá dar a mesma carta que se recibiu do compañeiro da esquerda mentres queden cartas da “chea” por coller.

Ao comezar a partida, o primeiro xogador deberá coller dúas cartas da chea antes de descartarse dunha.

3.      Os xogadores agruparán as cartas por familias. Cando teñan unha familia formada, poñerana aparte.

4.       Cando rematen as cartas da “chea”, continuarán a xogar ata que un xogador teña catro cartas ou menos. Entón este xogador poderá pedir aos demais xogadores as cartas que lle faltan para completar a súa familia, sempre que xa teña no seu poder dúas ou tres cartas da mesma familia.

5.       O xogo finaliza cando se formaron  todas as familias.

6.      O gañador será o que posúa máis familias completas.

 PROPOSTAS DIDÁCTICAS

 Antes de xogar:

     Presentaranse as cartas a medida que se vaian traballando as diferentes festas e tempos litúrxicos para que os nenos  familiarícense con elas.

    Por pequenos grupos, explicar as cartas para que os nenos entendan como está composta cada unha das familias.

     Noutra sesión pódense entregar as cartas a pequenos grupos para que as coloquen por familias e despois ordenen as familias cronoloxicamente.

 

Durante o xogo:

      Aconsellamos ter o  minipóster do xogo nun lugar visible da sala en que esteamos para que poida ser consultado cando se necesite, sobre todo nas primeiras partidas.

 Ao final do xogo:

   Ordenar as familias cronoloxicamente segundo o ciclo do ano litúrxico e comentar aquilo que o profesor/para considere oportuno.

 NOTAS DE CONTIDO

A continuación ofrecemos unha información de carácter litúrxico que servirá para orientar as explicacións anteriores e posteriores ao xogo. Cada festa foi determinada pola súa cor litúrxica:

   As festas da Virxe María aparecen en cor azul.

  Os tempos  penitenciais, de preparación (Advento e Coresma), de cor morada.

  Tempos festivos de alegría (Nadal, Pascua, San Xosé...) e festas de santos non mártires, de cor branca.

  Os días relacionados coa Paixón e o día de  Pentecoste, de cor vermella.

 DESCARGAS

 Notas de contido(material para traballar contidos curriculares cos nenos/as, e explicación do xogo)

 Cartas (material necesario para o xogo)



Ningún comentario:

Publicar un comentario